Tuesday, August 18, 2009

Sukacita or Dukacita nih???

Br pas lunch...perut dah kenyang..
Mata pun dah ngantuk..
Tp tibe-tibe sambedy menghulurkan sepucuk surat…

Teng..teng…teng…. Cube korg teka…agak2 korang per isi surat ni???
B4 aku bukak surat nih…
Ade 2 je bende yg bermain lam pale otak aku nih…
Ayat dia mesti…. “Sukacita….” tak pun “Dukacita…”
Hehee..klu camtu punye ayat korg pun leh agak lah kan surat ape tu..
Yezz btl jwpn korg tu…

Tp sangkaan aku meleset sbb dia x gun pun word suka or duka tu...
Yg dia tulis kat situ “Dimaklumkan bla..bla…blaa….seperti di bawah…
Jadi…makanya…haruslah aku bersiap sedia tuk ke intebiu pada hari Jumaat ini…
Makanya kwn2 doakanlah kejayaan aku di sana..
Wah nak tukar angin lagi…
Tp per salahnye cube nasib kan??
Sini ka sana ka…pun bolehh….

Tp yg korg tak tahu b4 aku dpt surat ni.. A
ku telah melalui satu ujian yg agak kalakar dan menyiksakan… iaitu ujian Fizikal..
Penah dengar tak?? Hah klu x penah dengar nih aku nak cite…Duduk..duduk..dudukk…
Ujian ni hanya dibuat klu korg mintak kije dkt Majlis klu x silap aku lah…
sbb since aku attend intebiu nil ah satu2nye tuk jwtn F29 ade lak ujian fizikal…
So…klu rs nak apply kat sinun, kenalah sediakan stamina yg ckp tuk menghadapi ujian ni yer.. Sbb ujian yg aku lalui ni… Aku kene berlari 2 pusingan padang bola yg besar nye bley tahan gak.. Bayangkan aku yg dah berlumut x berlari ni…
Lari pun bersepah..stamina hancuss..semput den…hahah..
Sudahnye aku dpt la no. 4..antara??x yah ckplah..hehehehe.
Time tu tingat la plak zaman sukan kat skolah…

Nilah muke2 atlet lari berkilometer…
Ni mase warm up..takut kang ade lak peserta yg pengsan tgh jln...
Time 2tu btl2 rs cam kene buli pun ade rs cam aply jwtn Bomba or Polis pun ade..



Ni kourse mate aku kat uitm... ktorg same2 lumba lari…
Tp aku menang..cewah terbangga la pulak…
Penat wehh…pastu balik opis siap kene gelak ngan opis mate aku..
Tp tetap x sentapp sbb aku sndiri pun gelak kan diri aku…
Takpe yg penting hasil aku berlari tu….der gak aku dpt surat intebiu ni ari ni..
X sia-sia aku berpeluh2…

Dan harap2 segala keringat aku tu akan membuahkan hasil yg lebey lumayan…
Cewaahhh bunyik ade gak sdikit mengharap…
InsyaAllah…klu dah rezeki tak ke mana…

0 yang mengomen: