Thursday, December 17, 2009

Berpiknik bersama keluarga mertua...

Sampai dah nak ber-ct panjang skali lagi..baru aku smpat tuk memasukkan gamba ini...
Ekcelli dah lame nak wat n3 ni cume lost pics yg berkaitan..So, skrg dah jumpe..Meh aku citer meh..Ni aktibiti aku mase ct raye aji yg lampau...Mase ni ktorg konvoi ke umah akak ipar aku..Agenda utama adalah memetik..mengait..dan memakan buah rambutan beramai-ramai..Adelah lam 3,4 bijik kete kakak-kakak ipar aku..

Lepak punye lepak mkn nasik sumer...dah ade pulak yg berbunyik nak g mandi waterfall..si empunye bdn yang bercakap tuh tak sedar diri tuh padahal ktorg ni on d way nk balik KL..Sape lagi klu bukan "laki" aku jugak....Aku?? Biaselah peluang tuk mandi waterfall bukan sonang.. haruss ikut,ok. Dah lame tak berendam dalam air sungaii yang sejuk dan dingin..alang2 dah sampai ... walopun perjalanan masih jauh tu tp pedulikan demi berendam di air terjun..nak2 lagi cik abe aku mmg dah sawan nk berenang2 wlaupun tak pandai berenang2...My son lagilah..br ckp nk mandi jer kemain suke. Aku??? Berenang-renang ke tepian bulehlahh...

Tp adalah amat malang skali sbb smpai jer ujan lebat lah pulak...tungulah jugak demi memuaskan ati..ujan berenti je..cargas mandi..tp smpat celup2 kaki jelah sbb mase agak terhad. Tak puas ati nih..nak kene dtg lagik. Paling tak, balik KL..carilah Sg. Congkak ke Ulu Yam ke tuk berendam lelame..Blk mandi, ari pun dah nk mlm..so cancellah agenda utama memetik2 tuh.. kenalah tggu musim depan...jadi x dpt lah ktorg merase buah rambutan bagai..

Pic ahli2 rombongan...tp byk yg tgk dari jauh jer..

Sempatlah celup2 kaki skit2...dptlah jugak sejukkan badan

Budak yang sangat beriye nak mandi ni..akhirnya meraung2 bile diletakkan dalam air...
Cess buang karan btul..air sejuk pun takut..

0 yang mengomen: