Tuesday, November 10, 2009

Rujuk en3 "Hari yg ditunggu"

Seperti mana kenyataan aku smlm... Setelah beribu-riban duit KWSP, Saving n gov loan yang dikorbankan... Setelah hampir 2 ribu hengget, interest yang dikenakan...Akhirnya, pada tanggal 09-11-09 (Date yg sgt canteekk), 14 set anak kunci ini telah berada di dalam genggaman.

Kunci apekah???Adekah kunci opiss?? Kunci kereta??Nehi...nehi... Alhamdulillah, dgn adenye kunci ini di tangan..make "Pink Caler" itu tlh SAH menjadi milik kami. Owhh..sangat seronok apabila 14 set anak kunci ini telah bertukar tgn. Ini beerti si "Pink" ini telah sah menjadi hak mutlak kami. "Pink" yang ku dambakan...waloupun agak kurg berkenan dgn ke"pink"an itu...tp aku sgt gumbira...

Siapakah sebenarnya si"Pink" yang ku maksudkan??? Adakah si kurus Pink Panther??? Owhh....tidak sama sekali...Inilah yg sebenarnye yang ku rindukan..yang ku dambakan... Pertama kali ku 'publish'kan di sini buat tontonan umum... Inilah bakal bergelar "Rumah ku, Syurga ku".
Hambik ko..skali dapat rumah kaler Pink..nak kate aku pencinte Pink, tak jugakk...tp semua nih disebabkan tersalah decide lot..konon nak pilih dr segi kedudukan matahari...nombor lot cantekk..view cantekk..last2 dapat type kaler pink bukan hijau lumut sepeti yg diidamkan...kat blakang2 lak tu. Tp tulah kan klu dah namenye rezeki. Pilih lain..buleh jd dpt lain.

Anyway, syukur ke hadrat Illahi..akhirnya kami telah berjaya memiliki rumah idaman sendiri...Biarlah sebidang tanah yg hanya sekakang kera...biarpun tak seluas dan tak semewah banglo tp aku puas kerana kami tak perlu lagi menghabiskan wang utk membayar sewa bulanan rumah...dan yg penting kami akan bertapak di atas tanah milik sendiri...

Dengan sahnya hak milik ini....maka dengan ini..aku umumkan "Selamat Tinggal Bandar Kajang..." Aku akan berhijrah ke tempat baru..Semoga penghijrahan ini akan menjanjikan satu kehidupan yang lebih baik, kebahagiaan dan kegembiraan yang lebih berbanding skrang...(Cewahhh...tak cukup bahagie ke aku skarang??? Jgn salah tafsir laks) .

Yang pasti penghijrahan ini akan membuat aku terpakse "CUT" off segala kemewahan shopping moping aku...Owhh...tiada lagi tiap bulan bersalin baju...tiada lagi makan mewah...tiada lagi shoping mopping mengabeskan duit....semua itu terpaksa aku korbankan demi menghiaskan rumah seperti mana yang ku idamkan..Heehe...verangan jer nak buat tu..nak buat nihh...tp poket asekk bocor jer...Abess camno??

Ade sesiape mau jd banker ke?? Syian kat aku...bile agaknye impian kan jadi kenyataan?? Saborr...

4 yang mengomen:

is-nanie said...

wah wah wah~...
nanti buat housewarming.. jgn lupe jemput kiteorg.. hehehe..

xeRoxiaTTe said...

is>> InsyaAllah akan dijemput.Leh la tlg jd rewang or tolong basuh pinggan. Hehe..tp tah bile date nye x tahu lah.

izza said...

wahhhh...umah baru...hebat!!!!!!!

xeRoxiaTTe said...

izza>> Jemput dtg sini cpt...kan ke ko book dulu nak tolong packing n jd tukang angkat barang...tolong..