Tuesday, July 6, 2010

Sesat baratt..

Sblm aku bukak topic nih, aku nak gelak besar dkt diri sndiri same ngan opis mate aku..
Kahkahkahhhkahhhhkahh...uhuk..uhuk..uhkkk..sampai terbatuk-batuk tu hahh..
sangat2 memalukan dan melucukan..

Alkisahnye smlm aku ditugaskan jaga pendaftaran lagi...
Itulah keje aku skrg...menjadi org penting pendaftaran pelajar...dari undergraduate smpailah ke post graduate..dari student dlm negara sampailah student Indon, IraQ, Iran bagai...dr yg putehh melepak sampai la ke itamm itu menawan..Pendek kate mcm2 bangsa aku jumpa..Sepiking pun dah rupe ayam dgn itiklah.
So, mase2 mcm nilah smpat ber"ular"-ularan sket...

Kesah berlaku ms setengah jam lagi  lg lunch hour..kununnye nak balik opis...skali....

Kak I : Awak ade nak balik opis ke?? 
Aku : x kesah..
Kak I : Tahu jakan nak g Kamdar Kajang tak? Jom temankan akak g sana.
Aku : Tahu...Bolehh ajer...jomm.

So, ktorg pun dgn gumbira hatinya cargass ke Kamdar...pilih punya pilih..sekejap saja...shopping tak sampai 15 minit...1.15p.m dah setel..see betape cptnye membeli belah. Kompom msk opis lum pukul 2 nih..

Sekali...tyme nak balik...
Kak I : Mana jalan nak kuar hway tadi??
Aku : Ikut sini, kak.
Kak I : Ok..
Aku : Eh, akak...kite bukan exit Bangi ikut sini ke??
Kak I : Eh..ye ke?? Nape lain macam je..xpelah depan lagi..
Aku : Owhh ye ke..ye kott..saya pun tak cam klu ikut hway nie...try jelah..

Skali hambik ko...dah sesat barat..x jumpe2 exit..nak u-turn x buleh, menurut jelah sign board tu..
tup..tupp..ktorg dah terlepas ke Negeri Sembilan..
Tgk sign board dah mghala ke Kuala Pilah..
Si akak ni dah mggelabah...dah tak tentu arah..seb baik bwk aku yg cool ni...
Hahaha...dapatlah aku meng"cool"kan keadaan..

Seb baik ktorg jumpe gak exit ni..
Uii dah sampai ke Pajam..sudahnye berpatah balik..tu pun silap ambik exit lagi...exit Bangi Lama...Seb baik kat situ ktorg dah familiar ....tu yang jumpe jugak opis tu..Klu tak maunye singgah Balai...tu pun klu jumpe Balai.


Kehkehkeh...nasiblah akak...akak bwk saya yg  mmg tak pass2 bab jalan ni jd penunjuk arah.. Kurang boleh dipercayai.. Kompom dah serik nak bwk, kan??Tp saya tak salah kak...akak tanye "Tahu jalan pegi Kamdar tak?"..Akak tak tanye, "Tahu jalan balik tak??" Soklan kene terang..Kahkahkah...tanak gak ngaku kekurangan tuh.. x baik tul.

Nway, kejadian yang berlaku tetap di"RAHSIA"kan dr pgtahuan opismate yg lain..
xley kantoyy...klu tak kecohhh kene gelak..yg tau diam2 ye.

0 yang mengomen: