Friday, May 22, 2009

Bicara IT

"Pembangunan Laman Web menggunakan CMS Drupal"

Lebey kurang gitulah tajuk seminar IT yang aku hadiri ari ni..
Penceramahnye Ahmad Najib Habeeb dr Success Idea Enterprise.

Drupal nih pengaturcaraan web berkonsepkan
Open Source Content Management System(CMS).
Tp penceramah tu ckp Drupal nik lagi bezz dr Joomla.
Joomla pun aku x nah try lagik.

Tp due2 nmpak cam bezz je. .
Cam org x tahu programming pun leh buat nih.
Iye ke??Klu camtu sesuai sgtt tuk aku yg
x bape nak celik programming nih..
Name jer pegang title "F" tp ampess..
Xpe nanti aku try stady.
Ade minah nih dah janji nak ajar aku..
Hehehe..ko tunggulah.

Wahh aku pun dah pandai talk pasal OSS nih.
Maklumlah ngah seybuk kempen OSS kat
tmpat keje aku nih.
Dan aku secara x lgsung kene gak amik tahu..
Persediaan maa..mana tau sok2 kene pggil intebiu
senang nk jwb.

Tp klu korg nak tau banyak lg pesal OSS nih...
Silelah layan nih..kempen gak nih.
http://opensource.ukm.my/

0 yang mengomen: