Thursday, March 4, 2010

Aktibiti bile blk kg...

Raya Cina baru nih konon berkobar-kobar tanak blk kg..
Alasan 1 - Takde cuti..
Alasan 2 - Maleh menempuh jam
Alasan 3 - Takdo duit...hohohh...sungguh kasihan..

Mak aku kol, tanye "Blk kg tak ?" Confident je jwb "Tak.."
Mak metua pun tanye laki aku, "Blk kg tak ?" Skali lg ngan penuh konfiden jwb "Tak..."
Adik badik..ank buah msg, tanye "Blk kg tak ?" ...pergh dgn angkuh jwb "Tak.."

Last-last ari khamis & Jemaat, aku same aku punye hubby dpt MC coz dua2 Sakit Mata...
Siap kene marah ngan doc sbb x MC awal2...ohhh begitu pekerja contoh..syg UKM...tulah alasan paling tak logik.

Lam ati...Yeahooo yabeda..beduu...
Alasan 1 - ktorg dah dpt ct..so pe ade hal klu boss tak kasik ct.
Alasan 2 - ktorg dah ley cargas sblm sume yg len sebuk nk blk jugak..so, x perlu lg menempuh Jam yg tak boleh dimakan.
Alasan 3 - Ahhh lantak lerr...duit buleh dicari..karang aku ber"gigih" ler jual kain lagi. Habiskan dulu sumer duit yg ade..kuang kuangg....

Kali ni blk betul2 bikin surprise...
sub..sub dah smpai umah metua aku..tanpa pengetahuan dia.
Mlmnye menjajau mak aku tepon aku..x dpt...line bz CNY. Dah risau dibuatnye org tua aku tuh.
Tup..tup sok, tercongok dpn pintu umah mak..."SURPRISE"...Haahhaha..durhaka punye anak..memang nk kono tempeleng.

Bukan ape, ikut plan asal mmg tanak blk...atas alasan2 di atas....tp x bulehh tahan wehh, dah lame tak jumpe mak abah & mak n ayah mertua..rindu woo..nk mkn mskn yg sodap2. Pastu kang family sume pakat togather-gather mkn sodap-sodap..nak-nak akak aku wat knduri doa slmt family lg. Pastu kang dorg buat gossip tu ini..(aku terlepas lak)..gelak hua..hua..hua..g jln2..g mandi mande..g men boling n seumpamanya..aku lak xde..msti dorg rs cam x bestt...hahahah... perasaan  + perasan + perah santan. Makenye, aku haruss ada di kampung..

Kesimpulannya, we all dah pun blk kg..
Dan inilah antara aktibiti-aktibiti yang aku akan terlepas klu aku x blk kg..

1.Mkn Mee Udang kt Kuala Sepetang - tuk tmbh kolestrol lam bdn.
See..see..ade teliur tak tgk udang yg melimpah ruah tuh???
2.Kenduri doa slamat yg K.Ani buat - mkn nasik bryani.
3. Men boling lagi kat tmpat feberet, Pacific..walupun aku tak pandai men..tp aku tetap tak sedar diri..
4. Mkn-mkn di kedai MAMAK je - abg Chik blanje
5. Lepak di pantai Queensbay - yg ni Waiz lah paling syorgaa sbb buleh berlari dan bermain bersame kezen2nye sepueh ati.

Nie antara peserta dr suku sakat Pak Abu...
Mak Hajah pun tak telopeh nak tunjuk bakat..
Me n my sis
Barisan ranking tinggi...
1. Yg tgh tu - Juara bertahan...dah over riak n jenuh kontrol pernafasan tu...
2. Yg berbaju merah - Naib Juara..Sanggupp dan gigih bwk blk bola bowling sendiri yg maha berat sbb tau klu blk kg mesti ade game..tp sia-sia sbb hanya mampu jd naib juara...nyesal tak sudah sbb dah bg juara pakai bola yg sama...x ckp mandromlah tuh.
3. Yg berbaju puteh - Tmpt ke-3...tetap kontrol senyum walaupun tak pueh ati, lam ati "siap lah korg next time blk kg, aku pakse main boling lg smpai aku jd juara...hahaha".
Penat main...perut pun berkeroncong...tp ade ke patut abg chik bwk g Mamak je...Huhuu...
Layan jelah org dah bwk..
KAYU pun kayulah...
'
Ni time sume pakat buat jakun...hambik ko Roti Tisu KLCC..jenuh perabih. Pic agak gelap sbb dah kene aura yg pegang roti tu..hehehe... 
Nilah hasilnye bile mak dare sebuk nk pose mcm ank dare...
Upss br tingat nk show pic my son...bkn ape gamba byk out..gelap. 
Waiz n his very cloz kezen...dah mcm abg-abgnye dah pun...
Pas pueh lepak n nyinggah umah kakak, baru ler sedor diri nak blk. Sudahnye smpai umah mak kul 2 pagi...Aduii penat tak hengat..trus membongkang sampai pagi. Bangun..bangun bekfes dah siap...tggl nk ngap je..abess...tah bile lak mau blk kg lg???

0 yang mengomen: