Wednesday, March 24, 2010

Last weeken..follow my hubby dgn aktibiti yg dah dijadikan rutin mingguan oleh kaum2 Adam di TIP nih.Ape lagi klu bkn Futsal..tp sayang yg join tak ramai mlm tu. Futsal kaum ibu yg konon-kononnye kemain besemangat dulu dah terkubur...Agaknye sumer kaum ibu sebuk terperuk di dapur baru..maklumlah sumer yg baru pindah berdapur baru..agaknye sayang nk tgglkan dapur tu. Jd tiap kali game..ade ler 2,3 ketul kaum ibu yg ikut serta bg support kat suami masing2..

Sesambil dok jage anak tu..sempat gak curi-curi ambek gamba..
Penganjur si baju merah..dah naik angin sbb yg deal ramai..alih2 pakat2 last minute cancel.
 
Kepenatan..terpasa main tanpa rotate slame 2 jam.
 
Kecewa sesangat sbb yg dtg 9 org jer...
Ari Ahad lak aku jd sipi2 organizer tuk sesi togather2 kaum kerabat skolah lama aku..sekadar kecil2an..mulenye plan tuk geng 6 jahanam je...dan projek aku mmg ala-ala nk jahanam la gak bile memasing tarik diri di saat akhir. Ikut ati mmg nak marah tp pe kan daye..masing2 punya alasan tersndiri seperti di bawah..
Nora : "Sorry laki aku ajak blk kg"
Lidya : "Ampun, aku kene emergency OT"
Eja : Lah..aku salah date ke..besok erk? Sory x  ley lah aku ade kursus..


Dan mereka2 yg lain dgn pelbagai alasan...ah pedulikan..Janji projek is still running. tp, plan tuk adekan bbq bagaii..batal..yelah buat ponet badan je membakar..yg mencokek nye bp kerat ke. So, lok le goreng nugget jerk. Elok gak tu di saat isi poket makin meruncing nih..segale aktibiti yg memerlukan blanje yg besar perlu dicegah sebelum parahh...makenye jimat jugak lah duit aku tuk prepare bbq bagaii..wakakaka..sukeer..

So, tinggal jelah bp kerat je yg datang tu..mak + bapak dia + anak + anak...ade lah lebey kurang 15 org gitu.
Setelah dicongak-congak baki duit di dlm poket, tempat pilihan yg terbaeekk adalah "Sg. Congkak". Dokek..x yah kuar byk duit.Yupp mmg terbaekk,walopun air nye hanye separas lututku...sob..sobb.sobb..
Jdlah kan tuk anak-anak mandi-manda..

Agenda ktorg ttp best walopun tmpnye x berape nak best..So,dgn adenye ktorg tmpt yg x best pun leh jd besst. Dpt bertemu..bermesra dan menjejak kasih setelah ade yg hampir seploh taun x jumpe. Pada yg x xley join tu padan muke, jgn jeles lah weii..pasnih aku nak organize kat Genting lak..Korang yg byk excuse tu aku tanak bawak..kahkahhkah...nangislah korg. Usah kau pujuk rayu..
 Most important..posing dulu sblm ape-ape hal...
sesi ala-ala gatal gituu...x sedar mak bapak hero tu tg ushar dr jauh.
 
Setelah penat menekel dan di"tackle"
Sesi kutuk-mengutuk..laser-melaser..
 
Dah name pun tokey kain kan..mane2 jer aku angkut kain tuh..naseb korg lah jd mangse aku...
Dah pandai kicik-kicik nak bawak ank dare org g picnic...anak sapelah tuh..
Ekceli, ni je umat2 yg dtg..yg tlh memberi komitmen yg mantoppp..terutama ejat yg datang nun jauh dr JB. Uolss mmg terbaekk gitu..
Ok smpai sini je cite aku 4 dis trip..tah bile lagi nak jumpe-jumpi camni pun tatau...masing2 ade laki..ade anak..ade kerjaye..ade buku nk dibace..ade pakwe..ade makwe..ade test..ade OT..ade hal..ade ape hal..ade aku kesaahh..Projek runaway?? Genting menjerit..i'm coming...Lala...laalalla..

0 yang mengomen: