Thursday, March 4, 2010

Tak dapat S'pore..Muzium pun bollehh...

Setelah lame menjaja kain, ari ni saka menulis aku kembali..kali nih aku nak citer ape aktibiti yg aku buat spjg peninggalan suamiku ke Singapore. Mklmlah si ayah kemain syorga berjalan-jalan nun di S'pore - sesi lawatan ke unibersiti yg tah hape namenye aku pun x hambik tau. Ahh konon jer tu..lwtn yg sebena, setgh ari je...balance yg 3-4 ari tu ronda-ronda kotarayalah..masyukk...Aku lah dua kerat ngan ank terune aku terkontang-kanting kat umah. Harus di tuntut nih...tak dpt mkn angin kat Bandung paling tak dlm M'sia ni pun dah syukran...

Klu dah kene tinggal ni...mulalah menjajau cari mangsa utk dijadikan teman kat umah. 1st priority dah tentulah yg single mingle..n available. Igt aku brani nk tggl 2 ketul jer..huhhh menakutkan..x penah lam sejarah aku tido berdua je smnjak pindah umah baru nih..dah lah jiran sebelah xde..jiran nun sebelah laie blk kg..

Hahaha...sape lagi mangsa aku..Yana, my fren ms kat tmpat keje lame aku. Hambik ko slagi ko tak kawen..ko lah org pertama yg aku cari stp kali laki aku ot stesen..hahaha..baik ko timbang-timbangkan nak kawen ke tanak nih..klu tak next time tggu jelah aku roger ko lg..well u'r my best fren yahh..

Best ngan membe aku nih sbb dia pndai layan ank terune aku yg sorg tu..Kene buli pun iyer jugak.Tp x dinafikan mmg waiz pun dah ngam n serasi ngan dia nih. Ape tak nye sbb ko suke ikut ckp die. Yolah ank aku kan, terpakselah ko turutkan wlupun lam ati rs cam nk sopak jo. Kang klu ko sopak, alamat eh ko pulak kono tompeleng. Tp kan aku nk ckp gak nih...ko mmg "Terbaekk...". Mmg aku takkan tagak-tagak lagilah nk roger ko 4 d'next time.

Dah apak ek sdp-sdp jln makan angin..kire cam x aci lah kan. So ktorg pun kerah idea lah mana tempat mau pigi..Hajat ati nk tgk wayang..tp kenakalan si terune tu mau aku lak yg buat filem kat panggung tu. Sudahnye, ternmpaklah bunting nan indah nihh...yezz idea sudah mari..
Lokasi pilihan - Muzium Alam Semulajadi, Putrajaya. Aku pun baru je tahu kewujudan Muzium nih...br je bukak bln 2 td. Tp tak pasti lak smmgnye akan kekal or smtra je kat sinun.
Kt bawah ni aku kasik show skit pic yg aku dah snap.. kat Muzium ni xdo plak aku tgk "No Camera"...So, aku bantailah snap, sane snap sini...
Tp lam byk2 animals tuh...ruse ni jugak jd pilihan.
Tgh berlatih bg mkn kambing...mane tau kot2 besok2 abh nak jd penternak kambing yg berjaya....
Ade gak tempat lepak tuk anak-anak lepak..siap ngan meja, kusi, books, teddys n pc. Mcm nursery lak..
Nil ak teachernye yg tak terlatih tp lotih
Tak byk sgt binatangnye. Tp pd aku is not bad, mmg sesuai tuk bwk anak2...bdk2 kompom sukelah. Mak ayah nye lg suke bcoz is free..x mcm Zoo..mahal..Jom Melawat Muzium jom..

2 yang mengomen:

..izza.. said...

waiz dah besar...lama gile x jumpe

xeRoxiaTTe said...

izza>> tu lah ko org ajk dtg teman tanak. Jual mahal konon..klu tak ley lepas windu same waiz.