Wednesday, October 5, 2011

Percutian terkejut, kejutan dan dikejutkan @ Grand Lexis.PD

Last post pasal besday anak, now mau cerite psl besday sndiri pulak.
Well, feeling keterujaan menyambut hari lahir tak abis2 lagi ni..
camno??

Besday taun ni adalah besday terakhir in 2 series...
Taun dpn klu panjang umo dah berganti 3 series..
Owh tetibe rase sudah semakin tuwenya saya..

Smg aku bertambah matang, bertambah kesabaran, bertambah kasih sayang,
bertambah berat badan..haahaa..
Semoga aku kan mampu menjadi
~ hamba Allah yg bertambah keimanan,
~ anak yg membahagiakan ibubapaku,
~ isteri yg cerdik dan solehah buat suamiku,
~ ibu mithali buat anak2ku,
~ pekerja yg cemerlang,
~dan..yg semua yg baik2 saja...

Besday taun ni sangat besst sbb dapat kezutan yg maha dasyat..
Tak ku sangka2 u... mabeleslah penganjur surprize a.k.a suamiku..

Yg lucunya.. surprisenye hampir2 tak jadi sbb cik abg aku igt misinye dah kantoy masa aku cari stroller bb dalam bonet kete.. Aku pulak boleh tak terpikir napelah ada lugage kat dlm bonet kete.. boleh pulak membebel2 konon ada org tu mls nk kemas beg bwk naik atas, disumbatnye masuk dalam bonet.. heeheee..x togik langsung kan. Napelah lambat pick up betullah saya. Sudahnya barulah paham bila terkantoy masa org tu sembunyi2 bwk balik n letak kek dalam bonet kete.. yess punyelah suke sbb misi suamiku dah kantoy.. Dia pulak punyelah frust sbb plan berbulan2 suda kantoy... tp ms tu aku still x paham pun sbb baru separe kantoy gitu. Rupe2nya ada org diam2 mau bwk ktorg bercuti makan angin... dah siap packing sumer pun diam2..haishh camne aku ley tak terperasan. Bermula dgn perjalanan ke knduri dkt Seremban, then trus dilajaknye ke PD.. jenuh aku teka hotel apelah gamaknye ktorg akan check in?? Konon2 alah stakat PD..sumer hotel dah dlm kepala xde chancelah nak tipu aku..

Sekali..haaaa..tada... Grand Lexis, Port Dickson ko.. Rupenye dah 2 bulan suamiku beli dan sorok voucher masa Matta Fair ri tu. Eh..cemana aku ley tak tau dia g Matta Fair? So, dptlah less skit dari normal rate. Hehe koyak jugelah poketnye demi meraikan besday wife terchenta.. Speechless....
 
Terkedu i. Kelass ko Jah..5 star resort gtu.. i like it juta2 kali tau. Siriyes b4 ni, aku tak tahumenahu pun kewujudan hotel yg ada pool dlm bilik dkt PD ni. Meh aku review skit psl Grand Lexis ni. Ekceli, resort ni b4 dis dikenali as The Legend International Water Homes, PD.. Location, dekat2 ngan Glory.. Sampai2 je sana trus rase cam jatuh chenta, dah jadi 1st ranking dlm our faveret list hotel selepas Berjaya Hotel, Redang.

Stay kat hotel ni yg paling best sbb utamanye ada private swimming pool means pool dalam bilik.. Pas tu ade glass panel kat lantai bley nampak air laut. So, bg yg ada anak cam ktrorg ni mmg terbaeklah. xdelah susah2 nak keluar bwk anak bujang ktorg main air kat kolam luar and xde lah sakit telinge dgr dia melalak tanak balik ke bilik. Berendamlah sepuas2nya sbb sesambil lepak tgk tv pun boleh biar bebudak main air. Nak mandi sampai mlm pun boley tp dgn syarat kenalah observe jugak coz pool tu ley tahan dlmnye, 4kaki gtu. And then, dah nama pun private pool so sukatilah nak pakai apa n nak berenang bila2 masa pun. Ade sape kesah??

Cam ktorg check in ni type Premium Pool Villa, bilik mmg super duper luas and ada 2 king size beds. Citer banyak pun tak guna, so, meh aku tayang2 gambar pulak...
 
 
 
 
Dapat kek dihiasi dengan bunga ros 5 kuntum ... so suwittt...
 
 
Dah sampai sini, haruslah tuan punya badan yg diraikan senyum sampai ke telinga. Tinggal lagi tak kena tutup mata cam main aci2 bukak pintu je time ke hotel ni. Time kat lobby tu ade jugak aku tgk girl tu kena tutup mata.. aku bajet dia pun dpt surprise for save d'date. Kagum je aku ntah dari mana la agaknye kena tutup mata camtu. Kompom lemass..naseb baik laki aku tak dera camtu jugak,kan.

Perasaan?? Best tak yah cakaplah... Takkanlah dpt kejutan mcm ni boley pulak rasa cam xde feel apa2..Well, 5 star resort tu bukan sbb utama.. but d'main is feeling terkejut, rasa diraikan, dihargai, disayangi sumelah cukup rasa. And d'most best thing is my husband is soooo romantic n sooo suweettt.. cess nak jugak mention tu. Yelah, masuk ni dah kali ke-2 kot dapat kejutan besar. Memule dulu masa anniversary. Sapa yg tak rasa syook, kan? Haha..bab kejut..mengejut ni ..he is d'rite person walopun kdg2 ada jugak kekantoiannye. Bertuahkan sape bini dia? Hahaaha..bebuat perasan seketika.. Tapi aku pun penah tau buat surprise kat dia tp takdelah sehavoc ni.. Hmmh..dah nak kena pikir n create idea ni utk next year punye kejutan for my loving hubby..

And last but not least...
sedikit bebelan utk suami yg dicintai...

"Thanks a million for babah for d bigg surprized.  Love it.
  Sayang abh.. Semoga kasih sayang abh pada mama takkan berubah.. bertambah boleh.. kurang jangan.
  Mudah2an kebahagian akan teruss jadi milik kita sekeluarga.
  I 'm proud to say dats i'm so lucky to have you as my husband .... cecewahh...

Psstt : .............................. Kite repeat holiday kat sana lg buleh?? ahakss..hehehe.."

Mak aih terpanjang berjela la pulak entry ni.. ate  SUKE katenye.. nilah hasilnye bila org kesukaan bercerita. Oklah, for those yg nak tau more psl resort ni ley refer kat sini ye. Tak pun sape2 yg nak feeling2 hanimun for 1st time, 2nd time or kali keberapa skali pun.. i suggest dis is among d' best and romantic place. Credit 4/5.. Klu rase2 nak check rate or booking bilik online, klik je kat sini , tak pun sini pun boleh. Rasanya booking online lebih murah and byk offer. Pakej hanimunn pun ade tau...

5 yang mengomen:

dd dudu said...

heehee suwitnyeee kakk rihannn

..izza.. said...

uiyoooo..
suwitnye...
jeles i..
heehehe....

xeRoxiaTTe said...

dd :Heheee,mmg bedabel triple suwittnye..

izza : elleh,xde makne ko nak jeles.. eh surprize dulu ko dah folow idea, pe kata kali ni copy n paste idea ni pulak.

..izza.. said...

surprise ni mahal la..
i x mampu...huhuhu..
tahun ni x dpt nk celebrate anniversay pun..kita kena kursus!

Unknown said...

hallo dear..sy google 'bercuti di grand lexis'' terjumpa blog kamu...sbb sy n hubby plan nak ke sana. Wahhhh..tgk sgt best kan...terpesona!~ tak sabar nak ker sana.

Salam kenal dari Umaira