Tuesday, October 12, 2010

Citer raye lagi..

Ini citer di hari raya ke-3...
Dah pueh berhari raya..blk umah..berehat dan tido kejap...
Pukul 5.30p.m bergerak laju2 sbb dah janji sume pakat2 jumpe dekat Megamall-Pacific Penang..
Ape lagi agendanye klu bukan melepas gian bermain boling...
Raye2 ni selain ziarah menziarah..aktibiti mcm ni pun baik tuk mengeratkan silaturrahim..
dapat berkumpul beramai2...bergelak ketawa x sedar diri...dpt jerit2..ilang stress ooo..
kan ke bertambah erat namanye tu..

Sbb masing2 ade yg jalan raye..ade yg dr rumah sndiri..ade yg dr umah mak..so, ktorg gerak secara asing2 sajork..Sudahnye berkumpul dkt surau solat Mahgrib...
Lps magrib..acara bermula..

Dan...sekali lagi aku dilantik secara halus utk mgutip duit secara paksa..
Tu pun x byk sbb ade jugak yg menyeponsor...
Dan..dan dan tu jugalah aku & K.chik ku yg secara x rasmi dilantik menjadi AJK adiah dikerah mencari adiah...Gigih ko..kedai sume dah nak tutup time tu...ntah nak beli ape pun blur..
Dahlah penganjur demand belt or wallet tuk champion lelaki..turutkan jelah. kang tak turut kene letak jawatan pulak. Oleh sbb keteroran dan ketangkasan kami...kedai yg nak tutup pun cancel tutup n gigih le melayan kehendak kami..Rugi beratus tuu klu dorang tanak layan..

Hasilnya...dapat jugaklah hadiah seperti yg didambakan..
Tu pun main rebut2 pilih hadiah tuk 1st prize. Aku pilih wallet sbb aku yakin buah hati kesayangan aku yg bakal jd champion..nak2 plak wallet dia dah hampir barai..so, nilah peluang tuk tukar wallet baru. Kire ala2 adiah dr isteri nan tercintalah..hadiah tanpa perlu mengeluarkan walau sekupang waima sesen pun..wakakaka..Akak aku plak sebuk nak beli belt sbb dia pun yakin laki dia yg menang..Lastly, kakak aku ngalah gak ngan aku..belt ktorg belikan tuk 2nd prize ye. Tuk 1st prize mmg aku berhabis2san pilih wallet design yg memenuhi citarasa my hubby...Semangat + yakin sungguh la ni laki sndiri yg menang. Klu kalah kompom kene gelak guling2 ni. Abahh..plezz menang hokey..jgn bg malu bini sendiri. Tuk peserta2...mintak mahap lah yer..ajk kali ni agak buyers..nasib koranglah dah terlantik ktorg..hehehe..

Muke excited..baru dapat beli adiah..tu blum sendiri dapat adiah.
Cam biasa..gambar hiasan..ankku dan ank2 buah.
Time ni..baru setel beli adiah..sampai lane tgk muke cik abe aku dah comm..harapan hancur. Stress sbb 1st game dah kalah kaw2..pdahal dia siap pesan kat aku..suh jage anak jgn bg kaco dia..nak focus main betul n nak menang. Gigih ler aku ngusung ank terune aku tu turun naik tangga cari adiah..Sanggopp..nak menang punye pasal.
Agak2 1st game kalah sbb xde buah hati kesayangan kott.. See..muke heppi mase 2nd game.. Setelah mendapat sokongan padu dari isteri tersayang...makenye strike sesaje..point pun mencanak naik..
See..see..setelah dicampur tolak darab bahagi utk sume game..
Haa..Kan aku dah kate laki aku mesti championnyelah..x sesia beli adiah. bangge aii..Instinct seorang isteri mmg tepat. Abh puas ati kan adiah ma pilih tu??? Hape..nak belt pulak? Tunggu next liga ye..
2nd for kategori lelaki dpt kan abg aku...cian k.chik melepas belt dia.
Husband k.chik yg hanya dpt tempat ke-3..tu pun seri dgn ank buah aku. Adiah is wallet? Nak buat macamana tu? Klu kerat dua pun ok jugak..dpt sorang sebelah. Tgh lawan berebut dua2 nak adiah tu. kahkahkahkahh...Kesian.
Kategori wanita..dua2 akak ipar aku yg sapu..leading yg berbaju pink. Adiah berupe wallet juge tp adiah wanita murah banyak berbanding adiah tuk lelaki..Dah tu adiah tuk tempat pertama dgn tmpat ke-2 je. Gile keji + pilih kasih punye AJK hadiah...Anyway, sume yg dapat hadiah berpuas hati dgn hadiah yg di bagi..Tambah2 plak, kakak2 ipar aku ni mmg berhajat nak tukar wallet baru. So, dah dpt free..diam2 suda. Canteek ooo..
Barisan pemenang2 liga Pak Abu musim raye..
 Sebahagian barisan penyokong2 yg menyokong dan mengecohkan suasana..
 
Dua laki bini menang adiah..jeles2..klu aku main mesti aku yg menang kategori wanita..cesss..perasan. Juara longkang sudah pasti.
 X dapt bergambacam kat atas, tumpang adiah suami pun boleh juge.
Disebabkan penganjur dan ajk adiah sgt telus dan adil , ditambah rase kesian...maka penganjur dan ajk adiah bersetuju untuk cari dana lain tuk bg adiah juge pada yg seri..so, k.chik..nah hambik duit ni..sile cari adiah untuk suami sendiri ye. Suke lah tu...boleh topup n beli adiah lg grand n branded..
sElESaiii sUdAHH tOuRnaMeNt kita..hagak2 deepavali ni ade tournament lagi ke??? Ade org sudah gatal tangan..ade org lain tu pulak dengar2 nye mcm nak beli bola sndiri.

0 yang mengomen: