Monday, June 21, 2010

Hujung Minggu tadi tu..

Weeken td,  akak aku kat Selayang jemput datang umah becoz dia nak adakan majlis doa selamat skit for her grandson yang ke-5. Elok sangatlah tu sbb ktorg pun x berkesempatan melawat cucu aku tu. Masuk ni, aku dah der 6 cucu...sumenye adalah hasil grandson n grandauter of my sis yg kat Selayang n my brother kat kg. Aduhh rase umo mude je lagi...tp cucu dah ramai.. Bile jumpe jer cucu yang sulong tu...mesti panggil aku "toksu" sbb dia je yang dah pandai ckp...dah umo 6 taun pun, lagi tuwe dari waiz. Siannye saye dah tuwe kan??kan?? Xpelah toksu pun toksulah...gelaran je tu. Abaikan.

Nilah, gamba cucu aku yang ke-6...aku curik dr fesbuk ank buah aku..haha..sgt cutee kan?? Kecik2 dah pandai tgk camera..haish ni yang mcm ade keiginan membuak2 nih..keinginan apekah??
Majlis doa selamat juz for adik beradik n anak beranak jerk..so, taklah ramai sgt..ank2 buah aku yg 2 eko tu pun tak balik. Klu tak yg sekor tu dah tentu jadi panglipur lara..so, kali ni majlis tanpa dia, x bape hapenning lah..ala-ala ajer..Cewwah. Prasan lak dia kang.
Gamba sekitar majliss..haip..x leh snap byk..org ngah bc doa tu.

Kebetulan time ni abg chik ngan akak aku dr kg datang...Jadi bertambah jugaklah peserta majlis. Dorg dtg nak mganta anak ke KLMU..so, ni pas setel ank buah aku daftar lah.. Sian kat ank buah aku yg srg ni 1 IPTA pun x sangkup..result sepeem not bad..banyak gak 'A' nye..siap BI pun B+..tapi tang mana sangkutnya aku pun x sure. Poly plak dia ter'miss'...cmno nak tolong..Dia mintak pendapat aku becoz dia ade 2 pilihan UNiseL or KLMU. Memula Aku suh dia buat rayuan balik, tak pun ujung taun nih apply Poly. Tp dia nk gak salah 1..Bes klu yg tu jer pilihan yang ade, aku suggest UNIseL tp mahal skitlah..KLMU tolak tepi...Last2 dia sndiri decide nak masuk KLMU...ikut sukalah..Kang klu rs x best..larik..hahaha...buleh lak camtu kan?

Then, pas majils setel, ank aku biasalah cargas menterjun tiruk di kolam renang kat bwh..time ni abh dia jer yg layan..aku lepak2 ngan family kat atas.So, xdolah gamba. Pas setel sume, kul 5 ktorg gerak g anta blk ank buah aku. Rupe2nye ley tahan gak mewahnye hostel dorg ni..dekat kondo Putra Majestic..wargh pas abess klas jerk buleh mandi kolam n gi Gym..Kellass. Okey bye..bye..blaja elok2 tuk buah aku..pandai2 lah idup kat KeyeL ni..jgn terlebih pandaii sudaahhh..ups lupe lak snap pics of my niece, kan? So, gamba ostel dia jelah.

On d'way blk ke umah aku, aku bwk kakak same ngan abg aku g S.Alam.. singgah Jakel yg tebesar tu tuk beli kain baju Melayu my hubby n Waiz..baru beli setelah berkali2 tertangguh. Hajat hati nak bwk ank buah aku g I-City....tp disebabkan queue teramattlah panjang..so, mintak mahaplah ye..agenda terpaksa di cancel lgpun dah malam..nk nyinggah abg aku lagi. Chalow..

0 yang mengomen: